zaterdag 25 april 2015

Hetty uit Friesland gekleed in Maiden Lane nr.3 geworden

Vakcentrum roept beste supermarktondernemers van Nederland uit.

Familie Wassenaar behaalt derde plaats ZO²Z Award 2015 met Albert Heijn St. Annaparochie

WOERDEN, 22 april 2015 – De familie Wassenaar heeft vandaag de derde prijs behaald in de competitie om de ZO2Z Award 2015 – 2016. Dit werd bekendgemaakt tijdens de Dag van het Vakcentrum. De familie Wassenaar mag met recht trots zijn op deze prijs.

De ZO²Z Award is een initiatief van het Vakcentrum, dé brancheorganisatie voor de zelfstandige levensmiddelendetaillist. De ZO²Z Award is de enige titel in de levensmiddelendetailhandel die het zelfstandig ondernemerschap centraal stelt. Het spreekt voor zich dat de strijd om deze titel zwaar is. Zelfstandige ondernemers onderscheiden zich op meerdere fronten. Het Vakcentrum wil hiermee de goede voorbeelden in de schijnwerpers zetten en de ondernemers belonen voor hun fantastische ondernemerschap.

Bij de familie Wassenaar spuit het ondernemerschap er uit. In een kleine gemeenschap is een prachtig winkelcentrum neergezet met bijzonder veel oog voor detail. Niet alleen in aandacht voor de klant, maar ook voor het milieu. De familie Wassenaar moest in de finaleronde Erwin Binneveld en Mirjam Bestebreurtje van Spar University als winnaar voor laten gaan. Jumbo-ondernemers Niek en Tijn Leussink (Jumbo Goor) werden tweede. Drie excellente finalisten.

Beoordeling

De deelnemers aan de ZO²Z Award competitie 2015 hebben een uitvoerig beoordelingstraject doorlopen. Hierin kwamen onderwerpen aan de orde zoals ondernemerschap, duurzaamheid, lokale betrokkenheid en samenwerking, omgang met generatie Y en Z, digitalisering en grensoverschrijdend bezig zijn. Naast de inbreng van de ondernemers waren de meningen van de klanten, de medewerkers, leveranciers en mystery shoppers hierbij van groot belang. De provinciewinnaars zijn allemaal doorgelicht door het gerenommeerde onderzoeksbureau Panteia. De finalisten moesten zich in de laatste ronde presenteren aan de eindjury de voorzitters van het CBL, de FNLI en het Vakcentrum.

Ondernemerschap

De familie Wassenaar heeft bij de bouw van hun nieuwe supermarkt op alle manieren ingespeeld op het beperken van energieverbruik en verdient daar alle lof voor. Er is bijvoorbeeld veel daglicht in de winkel via een speciale dakconstructie. Deze zorgt er ook voor dat wanneer de zonnepanelen volgend jaar worden geplaatst, deze goed in het licht staan. Verder is het dak bekleed met wit rubber om opwarming vanaf het dak te reduceren. Alle nieuwigheden in de winkel worden gecombineerd met een historisch gevoel voor ondernemerschap. De ondernemers denken in alles aan de klant. Niet alleen wat betreft specifieke lokale behoeften, maar ook aan de kinderen met een bijzonder mooie speelhoek, voorzien van iPad’s. Dit levert de supermarkt bij kinderen al de bijnaam iPad-winkel op. Door het toevoegen van dergelijke initiatieven maakt de familie Wassenaar een sterke formule lokaal nog krachtiger.

Betrokkenheid

De betrokkenheid van de ondernemers wordt onderstreept door bijvoorbeeld de sponsoring van verenigingen. En daar krijgen ze heel wat voor terug. Zo helpt de lokale voetbalclub een keer per jaar gewoon mee in de supermarkt. Albert Heijn Wassenaar is een echt familiebedrijf dat veel lef toont met haar vooruitstrevende ondernemerschap in een krimpgebied. De jury heeft veel waardering voor deze echte ondernemersfamilie.

Meest compleet

De eindjury is van mening dat de familie Wassenaar zeer compleet in hun ondernemerschap is en een waardige tegenstander voor de overige finalisten. Zij zijn een voorbeeld voor het zelfstandig ondernemerschap en een ambassadeur voor de hele branche!

Ontdek de pins van onze collecties op Pinterest